2014. május 28., szerda - Nagy Dávid |
HOL VAGYTOK ELVESZETTEK?
Aki olvasta a könyvet, beszélgetni szeretne róla. Ez a könyv közösségi - így a született gondolatoknak jó helye lehet egy ifi-órán. Szeretettel ajánlom pl. ezt a feldolgozási formát.
IFI VÁZLAT - 16 feletti korosztálynak, akár gimnáziumi hittanóra keretében is...
TIM KELLER: A tékozló Isten és két elveszett fia könyvének feldolgozása
Előző alkalommal kérjük, hogy olvassák el a könyvet, s készüljenek egy részlettel, ami fontossá vált nekik, vagy ami éppen kérdéseket ébresztett bennük?
Bevezetés:
Mire emlékeztek így a példázat címe alapján - miről, kiről szól?
Filmrészlet:
Ha tehetjük, nézzük meg ZEFIRELLI: Jézus filmjének részletét, amikor ezt a példázatot elmondja tanítványainak - ott Péter a „nagyobbik fiú", s Máté a „kisebbik".
Bibliaolvasás:
Olvassuk el együtt a példázatot - néhány versenként megállva - Lukács 15, 11-35.
Emeljük ki, hogy ez egyedül ebben az evangéliumban van leírva - úgy gyűjtögette össze a történeteket, s írta egybe Lukács az „elveszettekről" szóló történeteket...
Vigyünk többféle fordítást az alkalomra - görög, német, angol, többféle magyar -, s meg- megállva olvassuk együtt úgy, hogy mindenkinél legyen egy fordítás, s mindenki kövesse nyomon a történet alakulását!
A történet felfedezése egészen más perspektívákat ad, ha több fordítás szemszögéből nézzük. Érdekes lehet a megértésben, kik mit és miért tesznek? Kérdezzünk rá ezekre.
A lassabb felolvasás segítheti a történetbe „belépést" a szó valódi értelmében.
Kérdések, amelyeket hoztak magukkal, idézetek, amelyeket kiválasztottak
Nem baj, ha csak egy valaki hozott idézetet, vagy csak néhánynak van kérdése - sok fiatal spontán módon fog bekapcsolódni a beszélgetésbe...
Elmélyítés:
Mindenki kapjon egy kis cetlit és egy tollat, majd kérjük:
ÍRJATOK LEVELET VALAMELYIK SZEREPLŐNEK! Bármelyiket választhatjátok, akiről úgy gondoljátok, hogy szüksége van bátorításra, vagy éppen szeretnétek őt figyelmeztetni...
Miért éppen annak írtatok?
Olvassák fel az egészet, vagy azt a részletet a levelükből, amit fontosnak tartanak, s mondják el, hogy miért azt a szereplőt választották?
Beszélgetés
Hangsúlyok: Figyeljünk arra, ami, aki nekik vált fontossá!
Emeljük ki az Atya hihetetlen gáláns szeretetét, s a fiúk önző hozzáállását.
Emlékeztessünk a változásokra, ami végbement a kisebben, s kérdezzünk rá a nagyobbik akadályaira!
Kérdezzünk rá - ez a könyv egyik különlegessége - hogy van-e, volt-e felelőssége a két testvérnek egymás felé?
Beszéljünk arról, hogy mire is hív meg minket Isten szeretete?!
Zárás:
Mindenki mondjon egy mondatot, amit elvisz magával - akár azért, mert „meghallotta", s sokat jelentett neki, akár azért, mert „megütötte", s ezen még gondolkodnia kell!
Közös imádság:
Amelyben mindenki csak egy-egy mondatot mondjon, s csak a végén mondjunk rá Áment.
Közös áldás:
Álljunk körbe, mindenki tegye a mellette álló vállára a kezét, s olvassuk fel az áldást úgy, hogy mondatonként közösen, egymásra nézve kívánjuk a másiknak, ami elhangzik!
1 Pét 4,10-11 verseinek felolvasásával
FAM
Copyright © 2008 Parókia Portál, Minden jog fentartva.
Látogatók ma: 40, összesen: 1536433